Nominaties voor de CSU Smart Solution of the Year eindigen bijna. We spraken met Diane van Dijk, Commercieel Directeur bij CSU, over de zoektocht naar de winnaar.
Een innovatie nomineren voor de Smart Solution of the Year award kan hier!
Zichtbaarheid
Zichtbaarheid van nieuwe innovaties is volgens Diane van groot belang. Vooral met de vraag naar nieuwe, duurzame oplossingen in het vakgebied. "Het is heel jammer als er goede, innovatieve oplossingen zijn, maar we er geen kennis van hebben. Daarom w willen we met deze award niet alleen ons eigen beeld op alle innovatieve 'solutions' verbreden, maar ook die van andere aanwezigen op de WorkPlace Xperience." De solutions worden beoordeeld op een aantal criteria, waaronder: waarde, duurzaamheid, inclusiviteit, vernieuwend en schaalbaarheid. Deze aspecten zijn allemaal erg belangrijk, volgens Diane. "We willen natuurlijk kijken naar innovatie, maar het moet ook breed toepasbaar zijn en uiteraard ook duurzaam."
Breed toepasbaar
"Een aspect waar ik dit jaar extra op hoop is innovaties voor sociale duurzaamheid. Mensgerichte innovaties en oplossingen." Diane voegt toe dat er vorig jaar vooral veel duurzame oplossingen waren met zicht op de uitstoot van bedrijfsvoering. Ook is de brede toepasbaarheid van een oplossing vaak nog onderbelicht, volgens haar: "Binnen de kantoorwereld zie je natuurlijk al veel mooie innovaties. Van fysieke oplossingen tot ketensamenwerkingen. Maar impact kan je maken in elke branche, dus vandaar ook dat we hopen op iets dat breed toepasbaar is."
Dit soort brede toepasbaarheid zit soms in een klein hoekje, geeft Diane aan. "Een innovatie hoeft niet per se nieuw te zijn. Soms zijn er juist dingen uit andere branches die niet eerder in onze branche is toegepast. Juist daarom kijk ik altijd uit naar dit soort awards."
Pitches
Op 20 februari 2024 sluit de mogelijkheid tot inschrijving, hierna maakt de jury een top 10. Deze top 10 pitcht de innovatie voor de jury. Diane was ook vorig jaar onderdeel van de jury en deelt wat highlights van de pitches. "Bij sommige pitches zoals die van Healthy Fridge en LiveDivider PLUS, finalisten van vorig jaar, zag je dat er al goed was nagedacht over de keten en het hele proces. Dat soort extra stappen laten zien dat ze echt voorbereid zijn en nadenken over toepasbaarheid."
Diane kijkt uit naar de pitches en geeft de komende top 10 nog een belangrijke tip mee: "Probeer je echt in ons te verplaatsen, in veel gevallen weten we nog niets over je product, bedenk alvast wat voor vragen wij misschien gaan hebben.
Heb jij of ken jij een Smart Solution die hier bij aansluit? Nomineer deze dan nog voor 24 februari.
Haal je tickets voor de WorkPlace Xperience nu hier!